
I Ruter har vi utformet vår organisasjon slik at vi på best mulig måte kan levere og utvikle et markedsrettet tilbud, som samtidig ivaretar vårt samfunnsansvar.
Vi er en matriseorganisasjon, hvor markedsaksen er delt inn i fire markedsområder; Vest, Indre by, Sør og Nord-øst. Organiseringen skal bidra til at Ruter på best mulig måte kan respondere på endringer i markedet og tilpasse tilbudet etter kundenes behov. Fagenhetene leverer og utvikler innhold, funksjonalitet og kompetanse knyttet til tilbudet. Støtteenhetene bistår hele organisasjonen i gjennomføringen av arbeidet.
Administrerende direktør
Management, Oslo Handelshøyskole/BI
Konserndirektør, Posten Norge AS
Markedsdirektør
Executive MBA, Handelshøyskolen BI. Siviløkonom, University of Windsor
Direktør salg og markedsføring, RiksTV
Økonomidirektør
Siviløkonom, Handelshøgskolen i Bodø
Økonomisjef konsern, AS Oslo Sporveier
Juridisk direktør
Cand. Jur., Universitetet i Oslo. Siviløkonom, Handelshøyskolen BI
Senioradvokat/Leder for olje og gass-teamet, Siemens AS
Direktør kommunikasjon, markedsføring og kundetjenester
Siviløkonom, Norges Handelshøyskole
Markedssjef Snacks, Orkla Confectionary and snacks
Plandirektør
Sivilingeniør Bygg, Norges Tekniske Høyskole
Divisjonsdirektør Infrastruktur Sweco Norge AS
Direktør mobilitetstjenester
Sivilingeniør Computer Science, NTNU
Project manager IT, Elopak
IT-direktør
Forsvaret og Gjøvik ingeniørhøgskole
Teknologidirektør Telenor/Canal Digital
Produksjonsdirektør
Produksjonsdirektør Posten Logistikk
Direktør anskaffelser og analyse
Master of Management, Persontrafikk og Markedskommunikasjon, Handelshøyskolen BI
Kvaliteteskonsulent, AS Oslo Sporveier
HR-direktør
Hærens Krigsskole, Organisasjon og ledelse
Lederstillinger innen HR i Orkla, Offiser i Hæren