
I Ruter har vi utformet vår organisasjon slik at vi på best mulig måte kan levere og utvikle et markedsrettet tilbud, som samtidig ivaretar vårt samfunnsansvar.
Vi er en matriseorganisasjon, hvor markedsaksen er delt inn i fire markedsområder; Vest, Indre by, Sør og Nord-øst. Organiseringen skal bidra til at Ruter på best mulig måte kan respondere på endringer i markedet og tilpasse tilbudet etter kundenes behov. Fagenhetene leverer og utvikler innhold, funksjonalitet og kompetanse knyttet til tilbudet. Støtteenhetene bistår hele organisasjonen i gjennomføringen av arbeidet.


Administrerende direktør
Utdanning Management, Oslo Handelshøyskole/BI
Erfaring Konserndirektør, Posten Norge AS

Markedsdirektør
Utdanning Executive MBA, Handelshøyskolen BI. Siviløkonom, University of Windsor
Erfaring Direktør salg og markedsføring, RiksTV

Økonomidirektør
Utdanning Siviløkonom, Handelshøgskolen i Bodø
Erfaring Økonomisjef konsern, AS Oslo Sporveier

Juridisk direktør
Utdanning Cand. Jur., Universitetet i Oslo. Siviløkonom, Handelshøyskolen BI
Erfaring Senioradvokat/Leder for olje og gass-teamet, Siemens AS

Direktør kommunikasjon, markedsføring og kundetjenester
Utdanning Siviløkonom, Norges Handelshøyskole
Erfaring Markedssjef Snacks, Orkla Confectionary and snacks

Plandirektør
Utdanning Sivilingeniør Bygg, Norges Tekniske Høyskole
Erfaring Divisjonsdirektør Infrastruktur Sweco Norge AS

Direktør mobilitetstjenester
Utdanning Sivilingeniør Computer Science, NTNU
Erfaring Project manager IT, Elopak

IT-direktør
Utdanning Forsvaret og Gjøvik ingeniørhøgskole
Erfaring Teknologidirektør Telenor/Canal Digital

Produksjonsdirektør
Erfaring Produksjonsdirektør Posten Logistikk

Direktør anskaffelser og analyse
Utdanning Master of Management, Persontrafikk og Markedskommunikasjon, Handelshøyskolen BI
Erfaring Kvaliteteskonsulent, AS Oslo Sporveier

HR-direktør
Utdanning Hærens Krigsskole, Organisasjon og ledelse
Erfaring Lederstillinger innen HR i Orkla, Offiser i Hæren