I Ruter har vi utformet vår organisasjon slik at vi på best mulig måte kan levere og utvikle et markedsrettet tilbud, som samtidig ivaretar vårt samfunnsansvar.
Vi er en matriseorganisasjon, hvor markedsaksen er delt inn i fire markedsområder; Vest, Indre by, Sør og Nord-øst. Organiseringen skal bidra til at Ruter på best mulig måte kan respondere på endringer i markedet og tilpasse tilbudet etter kundenes behov. Fagenhetene leverer og utvikler innhold, funksjonalitet og kompetanse knyttet til tilbudet. Støtteenhetene bistår hele organisasjonen i gjennomføringen av arbeidet.
Administrerende direktør
Utdanning Management, Oslo Handelshøyskole/BI
Erfaring Konserndirektør, Posten Norge AS
Markedsdirektør
Utdanning Executive MBA, Handelshøyskolen BI. Siviløkonom, University of Windsor
Erfaring Direktør salg og markedsføring, RiksTV
Økonomidirektør
Utdanning Siviløkonom, Handelshøgskolen i Bodø
Erfaring Økonomisjef konsern, AS Oslo Sporveier
Juridisk direktør
Utdanning Cand. Jur., Universitetet i Oslo. Siviløkonom, Handelshøyskolen BI
Erfaring Senioradvokat/Leder for olje og gass-teamet, Siemens AS
Direktør kommunikasjon, markedsføring og kundetjenester
Utdanning Siviløkonom, Norges Handelshøyskole
Erfaring Markedssjef Snacks, Orkla Confectionary and snacks
Plandirektør
Utdanning Sivilingeniør Bygg, Norges Tekniske Høyskole
Erfaring Divisjonsdirektør Infrastruktur Sweco Norge AS
Direktør mobilitetstjenester
Utdanning Sivilingeniør Computer Science, NTNU
Erfaring Project manager IT, Elopak
IT-direktør
Utdanning Forsvaret og Gjøvik ingeniørhøgskole
Erfaring Teknologidirektør Telenor/Canal Digital
Produksjonsdirektør
Erfaring Produksjonsdirektør Posten Logistikk
Direktør anskaffelser og analyse
Utdanning Master of Management, Persontrafikk og Markedskommunikasjon, Handelshøyskolen BI
Erfaring Kvaliteteskonsulent, AS Oslo Sporveier
HR-direktør
Utdanning Hærens Krigsskole, Organisasjon og ledelse
Erfaring Lederstillinger innen HR i Orkla, Offiser i Hæren